Bijna op de helft! - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu Bijna op de helft! - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

11 April 2015 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Hola lezers,

Ik ben bijna op de helft van dit avontuur in Spanje. De 10 weken zijn bijna gepasseerd en het is voorbij gevlogen. Het voelt de ene dag heel normaal en echt als mijn thuis en het andere moment heb ik toch wel het gevoel eventjes terug in Nederland te willen zijn.. al is het maar om even wat mensen te zien en gezellig wat tijd door te brengen en te kletsen. Nog even geduld en genieten want voor je het weet is het ook weer tijd om naar huis te gaan..

De afgelopen tijd heb ik Spanje weer een stukje beter leren kennen. In de omgeving van Spanje zitten een aantal hele mooie dorpjes en zeker het strand mag niet ontbreken. Zo ben ik naar Vejer de la Frontera geweest, een heel mooi dorpje gebouwd op de top van een berg. Kleine smalle typisch Spaanse steegje met veel mooie gebouwen en niet te ontbreken een kerk. Het is mooi om te zien hoe men hier leeft en zelfs op de top van een berg. Waar we overigens nog extra met een taxi naar boven gebracht moesten worden. Lopen was geen optie.. Ons werd verteld dat Vejer op nummer 2 staat van mooiste plekken in Spanje.. of dit echt de waarheid is, valt nog over te discussiëren.. Dit omdat Spanje vele mooie plekken bevat. Wellicht op nummer 2 van Andalusië. Wat wel zeker is in mijn ogen, dat het een mooi, en typisch Spaanse plek is die, als je er in de buurt bent, je echt moet gaan bekijken.

Nog een mooie plek die ik met de meiden heb bezocht, zelfs in een feestperiode, is Sevilla. Sevilla is ook echt een aanrader om ooit te bezoeken. Een erg mooie stad met vele bezienswaardigheden waaronder vele mooie gebouwen en kerken. Wij bezochten Sevilla met Semana Santa, een week waarbij de heiliger worden herdacht en de kracht van de kerk en de heiligen over de mensheid wordt verspreid (ik hoop dat ik het zo goed zeg, dit is overigens wat ik ervan begrepen heb).. De Semana Santa wordt ik heel Andalusië gevierd en tijdens deze traditie gaan honderden mensen de straat op om in een processie mee te lopen in een pak met een zeer hoge punthoed waarbij alleen de ogen zichtbaar zijn.. In deze processie lopen niet alleen veel mensen in deze kleding maar ook komen en beelden voorbij op een grote kar die Door mensen gedragen wordt. Onder de kar is een constructie gebouwd waar men het beeld en de kar beter Door kan optillen en zich ergens aan vast kan houden. Je moet je voorstellen dat er een stel mensen onder zit en een heel eind gaat lopen met heel veel gewicht.. Dit was enorm indrukwekkend om te zien. Als er een beeld voorbij komt is iedereen muisstil en lopen de dragers op de maat van de muziek stap voor stap Door de straten. Als zij een bocht Door zijn en veilig een stuk rechtuit kunnen lopen hoor en zie je de mensen enthousiast klappen van opluchting en bewondering. Ja dit was toch ondanks dat het lang duurt.. heel mooi om te zien. En dat in combinatie met de mooie omgeving van Sevilla.
Natuurlijk hoort het eten en terrassen er hier ook bij en hebben we ons daar goed mee vermaakt.

De afgelopen 2 weken hebben we een warme tijd achter de rug. Heerlijk weer om ook naar het strand te gaan en sowieso er op uit te gaan. Op het moment is het weer wat minder maar da hoort er ook bij in Andalusië. Af en toe heb je hier in Andalusië last van de llevante. Misschien heb ik het al eens eerder beschreven maar deze llevante zorgt ervoor dat er een sterke wind ontstaan gepaard met zand. In Andalusië is het normaal dat je zo eens inde zoveel tijd te maken krijgt met deze vorm van wind. Het houdt meestal een aantal dagen aan en eindigt op een oneven dag. Zo heb ik dus al een aantal dagen meegemaakt waarop de llevante aanwezig was.

Op stage heb ik het nog steeds naar mijn zin. Elke dag mogen we wat meer leren en de laatste dagen heb ik veel bij de receptie gezeten om te leren hoe ik de mensen in het systeem kan zetten en kan helpen om een dokter of verpleegkundige te bezoeken. Ook zijn er nog vele andere taken maar het begin met de normale afspraken is voor nu even prioriteit. Belangrijk is wel om de mensen te kunnen verstaan en begrijpen wat zij komen doen in het ziekenhuis. Dit is even goed je over spitsen en je Spaanse kennis gebruiken en dan kom je al een aardig eindje. Het is even aanpoten maar zeker leuk werk om te doen:) en dat is uiteindelijk ook waarvoor ik hier naartoe ben gekomen :)!

Ik hoop dat ik nog vele mooie dingen mag zien en veel mag leren van dit mooie land.

Veel liefs Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Chiclana de la Frontera

Lisanne

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 3147

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: