Een grote treinreis. - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu Een grote treinreis. - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu

Een grote treinreis.

Door: Lisanne Foppele

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Mei 2015 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Lieve lezers,

Deze reis in Spanje lijkt wel aan mij voorbij te rijden als een denderende trein die niet ophoudt. De 5 maanden worden er 4, 3 en voor je het weet ben je alweer voorbij de laatste 2 maanden. Op dit punt ben ik nu beland.

Stiekem tel ik af en toe de dagen af en houdt ik goed in de gaten hoeveel tijd ik hier nog heb. Want ja het gaat snel, ja Nederland is en blijft mijn thuis en ja ik heb het hier heel erg naar mijn zin!

Vele lieve mensen blijven op mijn pad komen. Bezoekjes en een verrassingsbezoek voor Esther worden werkelijkheid. Zo zijn er nog meerdere stagiaires in Chiclana die samen met ons nog vele leuke dingen ondernemen. Etentjes, middagjes strand, drankjes doen, tripjes maken, shoppen en sportieve activiteiten ondernemen. Ja het strand is er inderdaad ook een van. Ik kan het niet ontkennen maar wat wil je in een gebied met af en toe graden boven de 38. Dan ben je blij als het 25 graden is en dan nog is het warm en mooi strand weer. Soms lijkt het heel normaal om in de middag je bikini aan te trekken en richting het strand te vertrekken. Iets heel normaals hier maar eigenlijk zo absurd als ik de situatie in Nederland bekijk. Samen met de omgeving en de temperatuur mag ik toch wel in mijn handjes klappen en probeer ik elke dag weer te genieten van mijn ultieme kans. Een kans vol leermomenten en ervaringen die ik nooit zal gaan vergeten.

Over lieve mensen gesproken. Ook krijgen Esther en ik nog wat Spaanse les van de man van onze stagebegeleidster. Een echte Spanjaard die in het Spaans ons nog wat wilt bijbrengen. Want hoe makkelijk de taal ook gevonden wordt en na lessen van een lerares, al die uitgangen van de vele werkwoorden zijn nog lastig te onthouden. Wanneer je denkt een goede uitgang te gebruiken.. Is het wellicht een andere. Maar niet getreurd als je het goede werkwoord te pakken hebt snapt men je meestal al. Weliswaar heeft degene dan ook door dat je niet van hier bent.. Maar ach.... Dat ben ik ook niet en ik ben al lang blij dat ik wat woordjes en gesprekken kan voeren :) De gesprekken met de Spaanse collega's vind ik namelijk ook leuk om op te zoeken. Met wat extra handvaten maakt dit voor mij ook een stuk gemakkelijker om te doen.

Ondanks de vele uitstapjes staan er nog een aantal dingen op mijn lijstje en wat bezoekjes in de agenda.
De stad Sevilla heb ik gelukkig al bezocht want nu schijnt het er wel eens warmer dan 40 graden te kunnen worden. Toch wel echt de moeite waard geweest! Jerez, Cadiz, Vejer en Gibraltar zijn ook al op de lijst afgevinkt. Andere mooie steden zijn wat verder van Chiclana af en wat moeilijker te bereiken. Daarnaast niet te vergeten dat de omgeving hier ook zo zijn charmes heeft. Uitgestrekte natuurgebieden die ik ook nog eens van dichtbij wil gaan bekijken. Niet geheel te missen voor de Spanjaarden hier in Chiclana en omstreken is de 'Feria'. Een traditioneel feest wat een echt cultureel en interessant aanzien moet zijn. Deze vindt plaats in Juni en ik ben benieuwd wat ik hierbij ga meemaken.

Naast het genieten van de vrije tijd wordt er natuurlijk nog steeds gewerkt. Inmiddels staan er nog zo'n 8 weken voor mij en is de middenevaluatie goed afgerond. De begeleiders zijn blij met ons en er wordt maar niet vaak genoeg herhaalt hoe snel wij werken. Een ding wat ik niet zo zeer opmerk en waarvan ik af en toe wel eens denk goh nu ben ik al voor de derde dag op rij met hetzelfde klusje bezig. Ik ben blij dat ik hen kan helpen en voor de kansen die er gecreëerd worden.
Ik probeer de taken die ik krijg netjes af te werken en omdat alles in het Spaans is wil ik zeker weten dat mijn acties de goede zijn. Vraag maar raak en ontdek zelf dat nog niet alles je is verteld. Dat is wel leuk om te ervaren. Dat je eigen ideeën blijken te kloppen en het de taak af maakt zoals hij behoord te zijn. Hierin kunnen Esther en ik elkaar goed aanvullen.
Nieuwe dingen staan op ons pad. Meerdere taken worden aan ons overhandigd en uitnodigingen om mee te kijken in hotels en consulten zijn nu meer aan de orde. Iets wat ik persoonlijk erg leuk vind. Het contact met de mensen en het kunnen spreken van andere talen.

Zoals ik in de titel dus al benoem, het is één grote treinreis. Die aan het begin nog zo lang leek te duren.. En die nu ineens aan mij voorbij lijkt te gaan.

De komende tijd blijf ik genieten en hoop ik nog een hele hoop te leren en mee te maken!

En ook voor jullie: Probeer te genieten van elke dag. Haal er het mooiste uit wat er in zit, want de trein dendert door zonder dat je het door hebt...
Jij leeft je eigen leven:)

Adiós amigos y amigas
Hasta Luego ! x

  • 19 Mei 2015 - 17:11

    Fred Foppele:

    goed verslag, tot volgende maand.

  • 19 Mei 2015 - 17:12

    Lisanne Foppele:

    Dankje Pap!!

  • 19 Mei 2015 - 17:46

    Steffie:

    Wauw Lies wat een mooi verslag weer!
    Ik ben toch wel een beetje jaloers met wat jij daar allemaal mee maakt en geniet. Ook top om te lezen dat het goed gaat op stage en dat je voor jezelf daar veel uitdagingen vindt. Stiekem toch wel een beetje spijt dat ik nooit de stap heb durven te zetten om in het buitenland stage te lopen.
    Geniet nog lekker van de laatste twee maanden in Spanje van alles. Van het werken tot de cultuur tot de mensen en natuurlijk ook het weertje. Veel plezier nog meis!!
    Liefsxx Steffie

  • 19 Mei 2015 - 17:51

    Shelby:

    He Lisanne! Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben zelf heel blij dat ik voor een buitenlandse stage heb gekozen en jij hebt er zo te lezen ook geen spijt van.
    Wat grappig dat het bij jullie zo ontzettend warm is. Hier zitten we op dit moment in een paar flinke regenbuien :')
    Nou meis, ik wens je nog heel veel plezier de komende tijd! Voor mij zit het er over 4 weken (helaas) alweer op.. Het is echt veel te snel gegaan zeg. Tot snel xxx

  • 19 Mei 2015 - 19:09

    Lisanne Foppele :

    Ah dankjewel Steffie en Shelby! De laatste weken gaan goedkope en Shelby fijn dat jij ook met veel plezier kunt kijken naar deze tijd! Bofkonten zijn we misschien ergens wel. Jij ook nog succes met de laatste periode en tot snel! ! Xx

  • 19 Mei 2015 - 19:48

    Gerda Van Gemert:

    Heyy Lisanne , nog bedankt voor je felicitatie voor mijn verjaardag.
    Wat een leuk reisverslag !! je neemt ons mee op je treinreis toppie !!
    Geniet met al je zintuigen tot het volgend verslag X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Chiclana de la Frontera

Lisanne

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3135

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: