De eerste paar dagen in Chiclana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Chiclana - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Chiclana

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 Februari 2015 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Buenos días todos!

Eindelijk heb ik de mogelijkheid om eens rustig te gaan zitten voor mijn eerste reisblog. Esther en ik zijn vrijdag, 30 januari, na wat vertraging goed aangekomen in Sevilla. Na een warm onthaal van onze contactpersonen uit Spanje zijn wij en vier andere meiden, die wij op Schiphol al hebben leren kennen, begonnen aan de anderhalf uur durende autorit naar Chiclana.

Aangekomen midden in de siësta tijd, die ze hier houden van twee tot en met vijf uur, zijn we eerst richting de Mac gegaan om onze buikjes te vullen.
Chiclana de la Frontera is een gemeente in de Spaanse provincie Cádiz in de regio Andalusië met een oppervlakte van 205 km². Net buiten het centrum ligt ons flatje. Na een MacDonalds buik, zijn we hiernaartoe gereden. Alles is Spanje gaat wat langzamer en dus hebben we nu pas wifi in onze flat.

Ons flatje heeft een Spaans karakter en is voorzien van allerlei kunst uit de jaren vijftig. haha Maar voor de rest een prima flatje met een ruime keuken, woonkamer, badkamer met bad en douche, twee slaapkamers en een klein balkonnetje. Helaas wonen wij dus niet in het centrum van Chiclana maar heel ver is het niet. Het ziekenhuis, waar wij gaan stage lopen is op achttien minuten afstand van hier. Het lijkt misschien lang maar hier lopen wij best wat af. Gelukkig zitten er bij onze flat voldoende winkeltjes en supermarkten in de buurt waar wij elke dag boodschapjes en andere dingetjes kunnen halen:)

De eerste dagen in Spanje zijn wel even wennen. Na een grote schoonmaak en wat contact momenten met de bewoners hier is de taal nog wel erg lastig. De meeste mensen spreken hier geen Engels. Ik loop hier elke dag met mijn kleine Spaanse pocketboekje, maar zelfs daaruit begrijpen de Spanjaarden niet alles wat ik 'probeer' te zeggen. Helaas.. hihi

Maandag zijn wij op kennismaking geweest in het ziekenhuis. Wij zitten hier trouwens met ongeveer elf andere studenten, allemaal van verpleegkunde. Met zijn alle kregen wij een rondleiding en wat uitleg over het ziekenhuis. De mensen en begeleiders zijn allemaal erg leuk en hartelijk dus wij zijn erg benieuwd naar onze eerste stage dag morgen!!

De afgelopen dagen hebben we veel gelopen en de buurt een beetje verkend. Samen met wat andere stagiaires hebben we al geshopt, veel gegeten en hopelijk gaan we nog veel meer leuke dingen doen!

Ons Spaans, daar werken we nog aan en hopelijk spreken we het zo snel mogelijk wat beter:) Zo hopen we de ongemakkelijke situaties een beetje te omzeilen hihi! Ja want die zijn er genoeg..

Zo kunnen we misschien ons beter verstaanbaar maken als we per ongeluk op de bel van de buurvrouw drukken, die vervolgens open doet en we niet meer weten wat we moeten zeggen. Zo kunnen we misschien beter iets in de winkel gaan halen waarbij we veel moeten communiceren zoals een telefoon en sim kaart. Waarschijnlijk zal het ook makkelijker zijn om eten te bestellen in sommige restaurants waar ze echt geen Engels spreken. haha toch komen we er elke keer wel, na enige tijd, wel uit:) !

Het eten is hier heeerlijk!! Tapas jummiee en allemaal redelijk goedkoop.
We voelen ons steeds meer op ons gemak hier in het, op het moment, zonnige Spanje :)

Hopelijk heb ik een eerste indruk kunnen geven van onze momenten in Chiclana, Spanje. Ik probeer snel weer een keer wat te schrijven. Binnenkort zal ik ook wat foto's posten!

Hasta luego, Adios!!

x Lisanne

• 04 Februari 2015 - 16:16

Kaat:

leuke eerste dagen lies!! Have fun en succes met de eerste stage dagen!
    Kuss

• 04 Februari 2015 - 21:36

Cindy:

Leuk geschreven Lies! Ik hou jullie Blog bij, veel plezier en heel veel succes met alles!

• 05 Februari 2015 - 08:13

Maartje:

Klinkt goed lies! :) en ook leuk dat er nog andere studenten zijn! Die taal wordt gewoon hard studeren en veel oefenen, komt goed! Lekker genieten en succes op jullie eerste stagedag! Dikke knuf!