Laatste reisverslag. - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag. - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag.

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 Juli 2015 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Lieve lezers,

Deze week is alweer de laatste week in Spanje. Het mooie en nu hete Spanje. Je zou kunnen zeggen, caliente.. Al is het is Spanje toch beter om Mucho calor te gebruiken.. (Voor degene die in Spanje zijn geweest, wellicht snap je wat ik bedoel :) ).. Ja foutjes in het Spaans zijn niet te voorkomen en ik maak ze nog geregeld. haha

Het is een beetje dubbel om weer terug naar Nederland te gaan omdat je hier toch wel voor vijfenhalve maand een leven hebt opgebouwd, nieuwe mensen hebt ontmoet, je eigen ding hebt gedaan en het naar je zin hebt gehad. Toch heb ik ook wel weer zin om vrienden en familie weer te gaan zien en ja vijfenhalve maand van huis... het is lang genoeg geweest.

Na mijn laatste blog heb ik nog vele mooie dingen en plaatsen van Spanje mogen zien en heb ik nog een hoop nieuwe dingen op stage mogen doen. Hierbij ook profiterend van de Spaanse lessen die nog trouw gevolgd worden elke week.
De Feria van Chiclana was echt een van de hoogtepunten de afgelopen tijd. Dit traditionele feest is enorm in trek bij de lokale bevolking en zij gebruiken dit dan ook om volop te feesten en in klederdracht op paarden te verschijnen op de 'kermis'. Want ja het is toch een beetje traditioneel met een moderne twist van het kermis beeld wat wij in Nederland hebben. De vele attracties, snoeptentjes en knuffels komen je tegemoet!

Ook was er weer bezoek! :
Ja twee dames waren zo gek, om terug te komen naar Spanje om ons nog eens op te zoeken en een weekend te genieten van de Spaanse zon. Gekkigheid maar het was enorm gezellig :) ! En ja wat doe je dan als er bezoek is:)? .. Naar het strand, lekker eten, drankjes doen, en heel veel kletsen. Toch is dat nog niet zo gek geweest nee, begrijpelijk :)

Samen met pap en ome Jan zijn wij nog naar Ronda, Zahara, Tarifa en Algiceras geweest. Ronda natuurlijk om toch de nieuwsgierigheid naar die welbekende brug eens te gaan onderzoeken. En ja het is zeker een plek om heen te gaan.. Zahara, nog zo'n beauty. Hier kwamen wij heel per ongeluk. Heel per ongeluk maar wat ben ik blij dat wij daar zijn wezen kijken. Door het impulsieve vermogen van mijn oom om een dorpje te gaan bekijken met een kasteel op de top van een hoge berg was uitgelopen op een bijzonder mooi uitzicht op een blauw meer tussen de bergen.. Ja ik denk dat ik hiermee een van de mooiste plekken ooit in mijn leven heb bezocht.. Natuurlijk heb ik hier dan even goed van genoten :)
Ook wilden wij, of eigenlijk ik, heel graag met een boot op zee op zoek gaan naar dolfijnen. Aan de zuidkust (Tarifa, Algiceras.. etc.) wordt er veel gedaan aan excursies om deze beesten op te gaan zoeken. Het is in Tarifa en op de zee heel erg mooi omdat je onder andere ook het noorden van Afrika kunt zien liggen. Het is zo dichtbij dat je er ook zelf met excursies heen kunt en binnen een dag weer kunt terugkeren. Het is letterlijk heel erg duidelijk te zien.
Op de boot in Algiceras zijn wij dan uiteindelijk op zoek gegaan naar dolfijnen. Na eerdere pogingen met de boot op zee in Egypte zonder een dolfijn te hebben gezien, dacht ik, drie maal scheepsrecht? ... eehhh nee.. Helaas ook deze keer geen beestjes gezien, maar wie weet wordt dit nog vervolgd...

De tijd vliegt en ik denk dat deze week wederom snel zal omgaan..
Je zult misschien denken goh die doet alleen maar leuke dingen, maar toch werk ik nog hard op stage. Vrijwel alles gaat goed en ik heb het er gewoon heel erg naar mijn zin. Elke week zijn er wel weer nieuwe dingen of kansen die we kunnen grijpen om nog meer van het werk hier in het ziekenhuis onder de knie te krijgen. En ja toch zijn er ook momenten dat je minder leuk werk moet doen, maar ach dat hoort er bij. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik deze reis heb gemaakt en dat ik met veel lieve mensen zowel in het ziekenhuis en zowel na de stage-uren heb mogen doorbrengen!

Ik zal een hele hoop niet eens verteld hebben in de blogs maar voor wie wilt, dat bewaar ik voor bij een afspraakje met behulp van een hapje of drankje. Want ja nu kan ik toch echt zeggen:

Tot volgende week in Nederland. Hasta pronto!!!

Liefs Lisanne

  • 06 Juli 2015 - 18:25

    Fred Fopele:

    Goed geschreven, tot dinsdag nacht

  • 12 Juli 2015 - 18:33

    Steffie:

    Geniet nog even van je laatste daagjes Lies. En hoe was het om je verjaardag in Spanje?
    xx

  • 20 Juli 2015 - 15:10

    Alex:

    Wat leuk om deze dingen met "andere ogen" te kunnen bekijken. En jij kan best goed schrijven, vind ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Chiclana de la Frontera

Lisanne

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 3131

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: