Update - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Chiclana de la Frontera, Spanje van Lisanne Foppele - WaarBenJij.nu

Update

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 Maart 2015 | Spanje, Chiclana de la Frontera

Heehee lieve lezer!

Het is weer even geleden dat ik een reisverslag heb gepost.
De afgelopen tijd ben ik druk geweest met stage, de omgeving verkennen, het leren van de Spaanse taal en het hebben van wat plezier gedurende het mooie weer.

Op stage wordt het steeds drukker maar men is heel blij met ons en de feedback die gegeven wordt is ook enorm positief. De inzet die gegeven wordt, word gezien en we leren nog elke dag een hoop.

De Spaanse taal wordt al steeds beetje bij beetje wat meer eigen. Wat erg leuk is en vooral het spreken is erg leuk. Ik vind het wel belangrijk om mezelf verstaanbaar te maken in de taal van het land waar ik op bezoek ben. Ik kom ten slotte naar Spanje. Steeds meer probeer ik te begrijpen waar mensen over praten en ik probeer ook vaker met mijn taalgids en schriftje dingen in het Spaans te vragen of te zeggen. Sommige mensen lachen wanneer ik een zin in het Spaans probeer te maken, vast omdat de uitspraak niet geheel correct is of gewoon omdat ik soms knullige dingen zeggen haha. Over het algemeen is men erg blij als je het probeert. Ik vind het heel erg leuk om te stoeien met een taal en merk dat wanneer je een leuke reactie terug krijgt, dit weer een extra boost geeft. Het maakt mij niet uit of ik het fout doe, het proberen en leren hoe het dan wel zou moeten vind ik enorm fijn. Daarnaast ga ik braaf elke week naar de Spaanse les om wat extra's bij te leren.

Naast de stage proberen we zo veel mogelijk leuke dingen te plannen. Zo gaan we op een hele mooie zomerse dag in het weekend wel eens naar het strand wat echt enorm fijn kan zijn. Lekker uitwaaien, het zand aan je voeten voelen, het water aan je voeten voelen, de zon op je huid, heerlijk uren op een terras zitten... Ja het leven hier is zo slecht nog niet. Chiclana zelf bezit vele mooie monumenten en kerken waar ik uren naar zou kunnen kijken... Er zullen nog enkele foto's volgen op Facebook.

Naast het goede leven hier heb ik ook een abonnement op een sportschool genomen waar ik wekelijks ook kan genieten van mijn rituele yoga lessen waar ik erg veel waarde aan hecht. Een uurtje yoga kan mijn dag weer enorm rust geven. Daarnaast zijn er nog tal van andere lessen waar ik af en toe wat lessen van mee doe. Ik moet bekennen, het sporten geeft mij extra energie en ja wat extra aandacht aan mijn lijf is soms wel fijn. Niet dat het enorm nodig is maar het geeft wat voldoening:)

Een tijdje terug hebben we een bezoekje gebracht aan Jerez waar we hebben kunnen genieten van al het moois in de stad en de cultuur die om je heen zweeft. Deze dag was het ook een feestdag in Jerez waarbij de bevolking in grote getallen op straat te vinden was en er spontaan wat dans en zang groepen ontstonden. Zo hebben wij lang kunnen genieten van een flamenco groep met zang en dans. Erg indrukwekkend om te zien hoe de Spaanse bevolking hier schaamteloos op straat haar ding kan doen en kan genieten van hun hobby. Bij zo'n dans/zang groep merk je ook dat de rest van de toeschouwers alle nummers zo kan meezingen en dit dan ook gewoon aan het doen is. De hele straat staat in rep en roer en in het teken van gezelligheid, eten en feest!

Binnenkort staat er een reisje naar Sevilla in de planning tijdens de Semana Santa feesten die hier in Andalusië erg populair zijn. Kortom weer een culturele ervaring waar ik erg naar uit kijk. De hele bevolking in dit gebied kijkt uit naar de feesten waarbij ze meerdere dagen door de straten lopen met o.a. beelden. Ik ben erg benieuwd hoe deze ervaring gaat zijn..

Aankomende week zal het weer hier wat achteruit gaan. De extreme warmte was voor hier niet normaal deze tijd van het jaar.. Helaas maar vooralsnog ik mag niet klagen. Elke ochtend als ik uit het raam kijk ben ik weer dankbaar voor de tijd die ik hier kan zijn en voor de momenten die ik mezelf geef om te leren...


Kortom er liggen weer een hoop dagen voor me!
Natuurlijk mis ik wel een hoop uit het koude kikkerlandje hoor.. :)

Hasta luego y un buen fin de semana!


  • 14 Maart 2015 - 21:07

    Margot:

    Fijn dat je t zo goed hebt Lies! ❤️

  • 15 Maart 2015 - 12:50

    Sita:

    Hoi lieve lies. Het klinkt alsof je echt een eigen leventje hebt opgebouwd daar en dat je van elk moment geniet! Veel mensen kunnen nog leren van de positieve instelling waarmee jij daar je dingen doet, de dingen oppakt en je draai hebt gevonden in een ander land. Ik ben trots op je! En natuurlijk mis ik je ook hier! Maar geniet nog lekker nu het nog eventjes kan :) dikke kus Siet

  • 15 Maart 2015 - 17:38

    Lisanne :

    Wat lief allemaal!

  • 15 Maart 2015 - 20:54

    Yvonne:

    hey lies.
    Wat n mooie vorderingen maak jij al daar. Goed van je.
    Zekers ook goed dat je bent gaan sporten das goed voor je body &mind
    Je kan daar zeker de HotYoga bijna buiten doen...?!!

  • 01 April 2015 - 13:04

    Esther:

    Hee Lies,
    Eindelijk even tijd om te reageren op je blog, want ik vind ze altijd leuk om te lezen! Oh oh ik ben wel een beetje jaloers op je verhalen en foto`s hoor, volgens mij heb je een super leuke tijd daar! Ik ben ook trots op je net als Sita dat je dat toch maar even gedaan hebt (en goed doet :) ). Ook fijn dat het op stage goed gaat!
    Ik hoop dat je straks nog terug wilt komen hihi..

  • 11 April 2015 - 15:01

    Lisanne Foppele:

    <3<3

  • 11 Juli 2015 - 17:15

    Toos Van Munster:

    Lieve Lisanne,Het lukt hier op de camping niet om bij facebook in te loggen,vandaar op deze manier.
    Van harte proficiat met je verjaardag en een fijne dag.
    Tot volgende week.
    Goede reis.
    Groetjes Jan en Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Chiclana de la Frontera

Lisanne

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3132

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 31 December 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: